Cvičení na posílení rovnováhy a koordinace těla pro lidi nad 50 let

                   

Nikdy není pozdě na změnu životního stylu, zejména je důležité kontrolovat svou stravu a fyzickou aktivitu, jakmile dosáhnete 50let věku. Jak stárneme, je o to více důležité udržovat své tělo zdravé a pružné. Pro tyto účely existují jednoduché cviky zaměřující se na zlepšení rovnováhy celého těla, jež jsou vhodné pro lidi od 50 let věku i pro ty, kteří nejsou zvyklí se hýbat.

Zákon rovnováhy starších lidí

Věděli jste, že nehody v důsledku uklouznutí a zakopnutí u vás doma patří k hlavním příčinám úmrtí starších lidí? Přestože v 50 letech neznamená, že jste staří, jedná se o čas, kdy je potřeba být opatrnější. Lepší rovnováha a koordinace vám pomohou vyhnout se riskantního pádu.

Chůze po laně

Je to skvělý způsob, jak naučit děti udržovat správné držení těla a cvičit správnou rovnováhu. Toto cvičení napodobuje chůzi po laně. Postavte se rovně s uvolněnými rameny. Ruce nechte volně podél boků. Nyní přesuňte levou nohu těsně před špičku pravé. Pata levé nohy se tedy bude dotýkat pravé špičky. Mírně zvedněte pravou nohu a přesuňte ji před levou nohu. Nebojte se používat ruce a paže k vyvážení a udržování těla.

Big Ben

Kdo by to byl řekl, že stát chvíli na místě vám pomůže s rovnováhou a koordinací. Toto cvičení může posílit a tónovat vaše paže. Ke cvičení použijte stabilní židli. Postavte se od židle nalevo s rukama přirozeně uvolněnýma po stranách. Představte si, že stojíte uprostřed velkých hodin. Nyní se díváte přímo na číslo 12. Číslo 3 je napravo, 9 nalevo a 6 přímo za vámi. Vaše nohy jsou velkou ručičkou a paže malou. Nejprve položte levou ruku na opěradlo židle. Opatrně zvedněte pravou nohu a pravou ruku tak aby v poledne mířily přímo před vás. Pravou nohu držte na 12 hodinách a na 3 mírně natáhněte paži, nyní přesuňte na 6. U druhé fáze pomalu vraťte ruku na 3 hodiny a poté se vraťte na poledne do výchozí polohy. Snažte se nohy i ruce držet co nejrovnější. Pár vteřin si odpočiňte a přemístěte se na pravou stranu od židle. Všechny kroky opakujte s pravou nohou a pravou rukou.

Merlinova kouzelná hůlka

K tomuto cvičení sice nepotřebujete kouzelnickou hůlku, ale menší, krátká hůl vám přijde vhod. Uchopte konec hole pravou rukou a držte ji rovně proti dlani. Pomalu nahýbejte hůl, dokud nebude rovnoběžná s podlahou. Držte ji nataženou na 15 – 20 dechů. Nyní opakujte s levou stranou. Proveďte 3 – 5 opakování.

Kliky

Věděli jste, že můžete efektivně dělat kliky i vestoje? Tyto kliky posilují vaše břišní svaly a paže a zároveň zlepšují rovnováhu těla. Postavte se přímo proti zdi a natáhněte ruce v šířce ramen. Mírně se nakloňte dopředu, dokud vaše dlaně nebudou ploché proti zdi a vaše chodidla pevně na zemi. Tělo pomalu opírejte o zeď a přitom jemně ohýbejte paže v lokti. Poté jemně zatlačte na zeď, abyste se dostali do výchozí polohy. Pro optimální výhody se snažte udělat alespoň 15 – 20 opakování.

Špičky prstů

Pokud jste se někdy pokoušeli o balet, mělo by pro vás být toto cvičení pro posílení nohou hračka. Je to také jednoduchý způsob, jak pomoci vaší koordinaci a rovnováze ve vašem těle. Pokud je to nutné, držte se pevné židle nebo kusu nábytku. Postavte se rovně s rukama nataženýma nebo opřenýma o židli. Jemně se zvedněte na prsty u nohou, proveďte 2 – 3 nádechy a výdechy a nohy opět spusťte dolů. Snažte se držet záda co nejrovnější, abyste se nenakláněli. Opakujte pohyb nahoru a dolů 15 – 20krát.

Surfování

Zábavné cvičení, které vám bude připomínat, jako kdybyste surfovali na mořských vlnách. Postavte se rovně s nohama na šířku boků. Představte si, že stojíte na surfu a chytáte vlnu. Nyní se začněte mírně naklánět doleva, stále udržujte stabilitu. Současně pomalu natahujte pravou nohu z podložky a snažte se balancovat alespoň po dobu 20 – 30 dechů. Vraťte se pomalu do výchozí polohy. Nyní opakujte stejné kroky na druhou stranu. Opakujte na každou nohu 3 – 5krát.

Obrázky: Freepik, Zdroj: Lavidalucida.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Zobrazit další články