Home office, online výuka, práce v kanceláři aneb Jak správně sedět před počítačem, abyste si neničili tělo

                   

Dlouhé hodiny sezení před počítačem, ať už kvůli distanční výuce nebo práci v kanceláři či z domova v kombinaci s nesprávným držením těla během pozice vsedě, jsou zodpovědné za řadu ortopedických problémů v oblasti krku, paží, zad i pasu. Je nám jasné, že se práci s počítačem v dnešní moderní době, zvláště v období pandemie, nelze vyhnout, ovšem je alespoň dobré vědět, jak vhodně při práci sedět, aby vás záda ani další části těla nebolely.

Čeho je potřeba se vyvarovat?

Pokud nejste v práci a trávíte čas u počítače doma, ať už pro zábavu nebo z důvodu práce či výuky, je logické, že si počítač vezmete na gauč, do postele a tak podobně. Snažte se tomuto vyvarovat. Neseďte na podlaze, na pohovce nebo v křesle. Vše, co potřebujete, je jen stůl a židle.

Jak si chránit krk?

Bolest krku je jedním z nejčastějších důvodů návštěvy ortopeda. Obrazovku počítače bychom měli mít v úrovni tváře a ve správné výšce. Nízká poloha nebo špatný sklon nutí tělo do shrbené polohy, což je nevhodné.

Jak si chránit paže?

Nikdy nezapomínejte na svá ramena. Měla by být uvolněná, předloktí rovnoběžná se zemí a lokty v úhlu 90 – 110 stupňů. Používejte podložku pod myš, nejlépe i před klávesnici – pomohou zápěstí zůstat v neutrální poloze. Ani ergonomické klávesnice není špatný nápad.

Jak si chránit záda a pas

Dlouhodobá pozice vsedě způsobuje bolesti zad a pasu. Nesprávné držení těla během sezení vede ke špatnému držení těla, jenž se obtížně napravuje. Celá chodidla by měla vždy spočívat na podlaze nebo na stoličce či opěrce nohou. Nikdy neseďte se zkříženýma nohama nebo kotníky. Mezi koleny a židlí by měla být mezera, kolena by měla být ve stejné výšce jako boky. To znamená, že je potřeba si nastavit správnou výšku židle nebo si dát pod hýždě polštář či deku. Záda se musí opírat o opěradlo židle.

Úvodní obrázek: Freepik, Zdroj: Webmd.com

Diskuze Vstoupit do diskuze
65 lidí právě čte
Zobrazit další články