Pokud trpíte na časté nadýmání, čtěte pozorně. Zde je několik tipů, jak se ho účinně zbavit

Trpíte-li na časté nadýmání, nezoufejte. Zde je několik účinných rad, jak se ho jednou provždy zbavit. Stačí se jimi začít řídit.

nadýmání z toxinů
                   

Pocit nafouklého břicha není pro člověka nic příjemného. Ve většině případů za to mohou špatně zvolené potraviny, které pak vedou k nadýmání a plynatosti. Pokud na něj trpíte často i vy, měli byste se zamyslet nad svou životosprávou. Ke správné funkci střev nepřispívá ani nadměrný stres, kouření či pití alkoholu. Zde najdete několik tipů, jak docílit toho, aby nadýmání přestalo zatěžovat váš organismus.


Příčiny nadýmání

Příčin, které vedou k nadýmání, může být hned několik. Zde najdete výčet několika druhů potravin, které mohou plynatost způsobovat:


1) Sycené nealkoholické nápoje

Obsahují velké množství oxidu uhličitého, který způsobuje problémy vedoucí k nafouklému břichu

2) Fazole

Fazole obsahují oligosacharid, který je pro tělo těžko stravitelný. Z tohoto důvodu se musí fazole před uvařením namočit, aby se zbavily některých cukrů

i

3) Mléčné výrobky

Plynatost může být důsledkem nadměrné konzumace mléčných výrobků. Proto zkuste některé druhy nahradit sójovým, mandlovým či kokosovým mlékem

4) Solené potraviny

Příliš slané potraviny mají tendenci zadržovat v těle vodu a vést k plynatosti. Vybírejte proto takové, které mají co nejméně soli a omezte denní příjem soli na 2300 mg.

5) Jablka a hrušky

Tyto dva druhy ovoce obsahují ve vodě rozpustnou vlákninu a tomu, kdo má citlivější žaludek by mohly způsobit potíže s trávením. To ale neznamená, že byste je měli z jídelníčku zcela vynechat. Vláknina je velmi důležitá pro správné zažívání

i

6) Chřest, brokolice a zelí

Tyto 3 druhy zeleniny jsou velmi zdravé, přesto byste je měli konzumovat v omezeném množství. Obsahují totiž typ cukru, který je špatně tráven a nadýmá. Proto se tyto potraviny doporučují vynechat i při kojení

7) Bonbóny a žvýkačky

Obsahují umělé cukry, které mohou vést k vážným žaludečním a střevním problémům


A zde je 10 potravin, které vám proti nadýmání pomohou:


1) Jablečný ocet

je nejúčinnější přírodní lék proti nadýmání a plynatosti. Zrychluje trávicí proces a stimuluje žaludeční šťávy. Přidejte 1-2 lžičky octa do sklenice s vodou a po čase máte po problémech.

2) Ananas
Ananas obsahuje enzymy, které pomáhají trávit bílkoviny, které zabraňují plynatosti a urychlují proces trávení. Kromě toho má ananas i protizánětlivé účinky.

i

3) Heřmánkový čaj
Heřmánkový čaj může pomoci díky svým protizánětlivým, karmínovým a antikonvulzivním vlastnostem. Uvolňuje všechny tkáně těla a také sliznice, které jsou jednou z příčin plynatosti.

4) Petržel
Petržel je vynikající, pokud jde o zažívací problémy, a také výrazně zlepšuje dech.

5) Citróny
jsou zvláště účinné, stejně jako jablečný ocet. Navíc obsahují velké množství vitamínu C. Každé ráno vypijte sklenici vody s vymačkaným citrónem a problémy s nadýmáním budou rázem pryč.

iZdroj fotografie: Pexels

6) Papája
Papája obsahuje papain, což je enzym trávící bílkoviny, který účinně snižuje nadýmání. Kromě toho toto ovoce eliminuje mikroorganismy zodpovědné za nadýmání žaludku.

7) Fenykl
Přidejte fenykl a semena z něj do vaší stravy, abyste snížili množství plynů ve střevě. Fenykl působí jako látka, která zabraňuje křečím v tlustém střevě. Bude stimulovat žluč, uvolňovat trávicí svaly a snižovat bolest způsobenou neschopností trávit.

8) Zázvor
Zázvor obsahuje další enzym trávení bílkovin, který je zvláště účinný při střevních a žaludečních problémech. Chcete-li zmírnit nadýmání a plyn, pravidelně ho přidávejte do jídla.

iZdroj fotografie: Depositphotos

9) Mátový čaj
Různé studie potvrdily, že konzumace mátového čaje má neobvyklý účinek při léčbě střevních potíží. Tento zdravý čaj uvolní vaše trávicí svaly

10) Kmín
Kmín má schopnost absorbovat plyny z trávicího systému, díky čemuž urychluje vývoj zdravých střevních bakterií. Zmírňuje nadýmání a především účinně zabraňuje tvorbě plynů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Zobrazit další články