Když už se rozhodneme jít nakoupit, očekáváme, že to bude rychlý proces a brzy se vrátíme domů. V tom nám ale mohou zabránit nekonečné fronty u pokladen.
Nakupování by mělo být příjemné, ale ne vždy tomu tak je. Těšíme se, že si nakoupíme potřebné věci a brzy se vrátíme domů, to se však většinou nestane. Nákup se často může značně protáhnout a to zvlášť v moment, kdy musíme čekat ve dlouhých frontách. Tomu by ale měl být konec. Řetězec Kaufland se této problematice snaží vyhnout. Zákazníkům, kteří čekají ve frontách déle než 5 minut, by měli dostat slevu 50 Kč. Stačí si o ni prý pouze říct u pokladny.
Sleva za čekání
Uživatel internetu iniciativu obchodního řetězce chválí na Facebooku a mluví o svých úspěších, během dvou měsíců totiž dostal už šestkrát odškodnění. Jak to ale vlastně funguje? Každých 50 Kč, které Kaufland musí zákazníkovi dát, je 50 Kč, které musí darovat ze své kasy. To znamená ztrátu, která sice není tak vysoká, ale to se mění v moment, kdy je častá. Finanční ztráta má být pro Kaufland a jejich prodavače a prodavačky jasnou motivací k tomu, aby pracovali co nejrychleji.
Oficiální vyjádření
„Respektujeme váš čas a pokud budete čekat v pokladně déle než 5 minut a nebudou otevřeny všechny pokladny, dostanete poukázku na nákup v Kauflandu v hodnotě 50 Kč,“ zní oficiální vyjádření Kauflandu. Zkušenosti s odškodněním má stále více zákazníků. „50 Kč za čekání v Kauflandu. Tohle se mi například v listopadu stalo hned 6x a 300 Kč už je celkem slušná částka,” píše jeden ze zákazníků Kauflandu na Facebooku. Samozřejmě platí pravidlo, že všechny pokladny musí být obsazené a čekací doba je 5 minut.
Hlavní cíl
Řetězec Kaufland chce nejen zrychlit práci pokladních, ale také chce lidem, kteří musí čekat ve frontách, jejich čekání zpříjemnit. “Nikdy jsem neodešel s prázdnou. Vždy nahrávám vše na telefon. Zaznamenávám, jak fronta ve skutečnosti vypadala. I když to jejich kamery zaznamenávají, vždy je lepší mít nějaký důkaz bokem,” píše jeden ze zákazníků. Už jste se s něčím takovým setkali?