Měli se sejít s přítelem, místo toho se zúčastnili pohřbu. Když zjistili, na čí pohřeb dorazili, byli v šoku

Mysleli si, že mají schůzku s přítelem, ale ve skutečnosti dorazili do smuteční síně. Bizarní setkání se smrtí zažilo několik lidí.

pohřeb rakev i Zdroj fotografie: Piqsels
                   

Velmi emotivní setkání zažilo několik lidí v Belgii. Dorazila jim pozvánka na schůzku s přítelem, kde bylo uvedeno, kde a kam se mají dostavit. Když lidé přišli na místo setkání, pochopili, že se ve skutečnosti jedná o něco docela jiného. Měli se zúčastnit pohřbu. Poté, co kněz pronesl úvodní řeč, vyzval sedící přítomné, aby sdělili pár slov o zesnulých. Lidé zůstali v šoku, neboť se z lavic začali postupně zvedat jejich blízcí a mluvili o nich! Ocitli se tak na vlastním pohřbu, kde na vlastní oči viděli, jak by jejich vlastní rodina a přátelé trpěli, kdyby se pohřeb opravdu uskutečnil.

Nečekaný pořadatel „pohřbu“

Ve skutečnosti toto záhadné setkání zinscenoval belgický institut VIAS, jehož posláním je zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Společnost se rozhodla uspořádat velice kontroverzní projekt. Vyzvali veřejnost, aby jim pomohla zlepšit dodržování silničních předpisů. Oslovili proto řidiče, kteří někdy jako přestupek překročili nejvyšší povolenou rychlost. Tito lidé pak byli pozváni na tajemné setkání, kde se odehrál jejich vlastní pohřeb.

Ocitli se v bizarní situaci

Spolupracovali s nimi jejich nejbližší, kteří se rozhodli do tohoto projektu zapojit. Každý z nich si připravil velice emotivní řeč, kterou by pronesl na pohřbu v případě, že by se uskutečnil. Toto nemilosrdné zrcadlo hypotetické situace mělo za cíl řidičům ukázat, jak by jejich blízcí trpěli, když by se jim stala smrtelná nehoda.

„Myslela jsem si, že takové věci se dějí jiným lidem, ale stalo se to mně,“ sděluje plačící žena, pravděpodobně matka. Řidiči tak získali doopravdy možnost nejen vidět, ale i vyslechnout si, co si pozůstalí myslí a jak se cítí. Když jim došlo, že se odehrává jejich vlastní fingovaný pohřeb, atmosféra by se dala krájet. Někteří strnuli, stále v šoku a dívali se na zem. Jiní nezadrželi slzy. Jejich reakce natáčela skrytá kamera.

Kampaň útočí na citlivé místo

Cílem této kampaně bylo jediné – emotivně se zaměřit na nezodpovědné řidiče tak, aby si příště opravdu rozmysleli, zda stojí za to jet rychle, když riskují vlastní život. Kampaně s podobnou tématikou jsou vždy voleny tak, aby se co nejosobněji dotýkaly řidičů a apelovaly na jejich bezpečí, zdraví a jejich blízké. Tento projekt byl unikátní v tom, že nebyl jen pasivním filmem pro cílovou skupinu, ale přímo ji dostal do interaktivní situace.

Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Bohumila Kočvarová

Zobrazit další články