K zvýšení svých zisků používají prodejci tenhle špinavý trik. Takto okrádají spotřebitele na chlebu

Chléb patří mezi položku, kterou naleznete takřka v každém nákupním vozíku. Proto není divu, že prodejci se rozhodli, že na prodeji chleba pěkně vydělají.

pečivo regály obchod i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Růst cen se promítl do všech odvětví ekonomiky, potravinářský sektor nevyjímaje. Co před dvěma lety stálo pár desítek korun, se v dnešní době prodává pomalu za dvojnásobek. Není proto nadnesené tvrdit, že ceny potravin rostou rychleji než inflace. Výjimku netvoří ani základní potraviny, jako jsou pečivo, ovoce, zelenina, maso, mléčné nebo trvanlivé výrobky.

Klesá poptávka po celém bochníku

Obchodní řetězce se v mnoha případech tváří, jak vycházejí vstříc svým zákazníkům a každý týden přicházející s atraktivními slevovými akcemi. Ve skutečnosti jim jde samozřejmě čistě jen o co nejvyšší zisk. K tomuto účelu se proto nebojí použít různé marketingové metody. Mezi poměrně rozšířené patří trik, kdy se stejné zboží prodává v menším balení za vyšší cenu.

Příkladem může být obyčejný chléb. Patří mezi nejprodávanější produkty, protože chléb si kupuje v podstatě každý zákazník. Spotřebitelé se však v dnešní době snaží ušetřit všemi možnými způsoby. V důsledku toho šetří i na nákupu běžných potravin nebo si je kupují v menší míře. A to se promítlo i do nákupu chlebů. Začal klesat prodej celých bochníků. Zákazníci začali upřednostňovat koupi chleba v menším množství, to znamená půlku nebo čtvrtku bochníku. A prodejci na to okamžitě zareagovali zvýšením ceny.

Vydělávají na překrojení chleba

Koupě poloviny nebo čtvrtky chleba se tak může stát finančně poněkud nevýhodnou. Příkladem mohou být prodejní ceny v obchodním řetězci Albert. Jak uvedl Honza Průša na serveru Seznam Medium, v Albertu stojí celý chléb Šumava 44,90 korun. Jeho polovina stojí 24,90 korun a čtvrtka potom 13,90 korun. Čím menší množství chleba, tím se cena významně zvyšuje. Čtvrtku chleba zákazníci přeplatí de facto o jedenáct korun. Nejedná se přitom o žádnou zanedbatelnou hodnotu, jde o navýšení o 25 %.

chleba bochník iZdroj fotografie: Pixabay

Tato obchodní strategie je přitom vůči spotřebitelům velmi neférová. Překrojení chleba nestojí obchodní řetězec prakticky žádné náklady a v podstatě neumožňuje zákazníkům na chlebu ušetřit. Prohlédnou-li zákazníci tento trik a přestanou chléb kupovat po čtvrtkách nebo půlkách, prodejce na to bude muset zareagovat, a jednou z možností může pravděpodobně být opětovné snížení ceny chleba.  

Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Autor článku

Bohumila Kočvarová

Zobrazit další články