Každý odborník doporučuje kupovat a konzumovat jen kvalitní a zdravé potraviny. Ovšem při každé inspekci se něco najde a tentokrát je to oblíbená potravina z řetězce Lidl.
Potraviny v České republice a obzvlášť ve velkých řetězcích často nenesou kvalitu první jakosti, proto jsou stále více kontrolovány. Zjistilo se totiž, že výrobci a obchodníci mohou prodávat téměř všechno. To ale vůbec není ideální pro spotřebitele, kteří by si rádi za stále se zvyšující ceny koupili kvalitní a zdravé potraviny.
Kontrola v Lidlu
Český trh již dlouhodobě prohrává boj o kvalitní potraviny. Samozřejmě by se s tím mělo něco dělat, ovšem v tomto ohledu se to může zdát těžké, protože nabídka funguje na základě poptávky. To znamená, že dokud Češi kupují méně kvalitní výrobky, obchodní řetězce nemají žádný důvod něco měnit. Ale i ty méně kvalitní potraviny musí plnit standardy nezávadnosti.
I v tomto případě se ale velmi často stává, že standardy nezávadnosti potraviny nesplňují a přesto je lidé mohou kupovat ve velkém. Kontroly této nezávadnosti probíhají ve všech obchodních řetězcích a tentokrát si kontroloři posvítili na velmi oblíbený Lidl. Tam záchyty závadných potravin nejsou ničím výjimečným. Nyní Státní zemědělská a potravinářská inspekce hlásí další záchyt.
Jednička v čerstvosti
Inspekce se tentokrát zaměřila na ořechy a nezjistila nic dobrého. Ořechy jsou velmi oblíbené a lidé je kupují opravdu ve velkém, protože jsou nejen chutné, ale můžou je jíst i lidé s dietou nebo děti. Jsou tedy i zdravé, ale jen pokud jsou kvalitní a splňují určité standardy. Oblíbený produkt z Lidlu Alesto Selection, Mixed Nuts totiž obsahoval zkažená jádra vlašských ořechů.
SZPI uvádí, že na základě senzorického hodnocení bylo zjištěné žluknutí jader ořechů. Přitom pokud potravina jeví známky kažení, není bezpečná pro lidské zdraví a v žádném případě by se neměla konzumovat. Takže pokud doma již máte šarži L 2281 C2611 s minimální trvanlivostí do 4.8.2023 raději ořechy už nekonzumujte. Reklamním heslem Lidlu je „jsme jednička v čerstvosti“, ale zřejmě je i tohle jen přehnaná kampaň.